Boyun fıtığı günlük hayatımızı zora sokan rahatsızlıkların başında gelmekte birlikte zaman zaman şiddetli ağrılar şeklinde kendini gösteren bir hastalık olarak bilinmektedir. Omurlar arasında bulunarak omurgaya binen yükün şiddetini azaltan disklerin çeşitli nedenler ile yırtılması ya da kayması sonucu omurilik sinirlerine aşırı yük binmesi ile meydana gelmektedir. Boyun fıtığı oluşma nedenleri arasında yaşlanma gibi etkenler olsa da vücut ağırlığı ile orantısız yük kaldırma ya da oturma bozuklukları da yer almakta ve genetik faktörlerin de etkili olduğu bilinmektedir. Yaşlılarda boyun fıtığı oluşma nedenleri ise disk içerisinde yer alan sıvının azalması sonucu oluşmaktadır.

Boyun Fıtığı Belirtileri Nelerdir?

Boyun fıtığı belirtileri içerisinde en çok rastlanan şikayet hastanın boyun ağrıları çektiği olsa da her ağrının da fıtık teşhisi konulması adına yeterli olmadığı bilinmelidir. Sırt ve kol ağrıları, el becerilerinde gözle görülür azalma, el ve kol kaslarında belli oranda güçsüzlük ve kolda meydana gelen incelme de boyun fıtığı işaretleri arasında gelmesi yanında elektriklenme ve reflekslerde yavaşlama da belirtiler arasında yer alır. Bu belirtilerin bir ya da birkaçının nedenleri hakkında kaynağına inilerek yapılacak tetkikler boyun fıtığı tedavisi için kilit öneme sahiptir. MR ya da Bilgisayarlı Tomografi ile yapılacak görüntüleme sonrası boyun fıtığı derecesi saplanarak uygun tedavi yöntemlerine geçilir.

Boyun Fıtığı Tedavi Yöntemleri

Boyun fıtığı tedavisi alanında tıpta meydana gelen gelişmeler hastanın en kısa sürede eski sağlığına kavuşarak günlük hayatına devam etmesi amacını gütmektedir. Ameliyatsız boyun fıtığı tedavisi ise diskte yer alan sinirlerin yıpranmasını azaltmak ve omurgaya eski işlevselliğini kazandırmaktır. Boyun fıtığı tedavi yöntemleri arasında ilk tercihin ameliyatsız tedaviler olması tavsiye edilirken hasta bu yöntem sonrası düzenli egzersizler ile birlikte kısa sürede eski sağlığına kavuşmaktadır. Boyun fıtığını önlemek adına uzun süreli aynı şekilde oturmamak, düzenli egzersiz yapmak ve sigarada uzak durmak yanında, yüz üstü yatmaktan uzak durmak  ya da oturma esnasına beli destekleyen bir yastık kullanmak önerilir.